Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Romualda Traugutta w Grzymiszewie

POZNAJ POLSKĘ / POZNAŃ

W ramach projektu „Poznaj Polskę”  50 uczniów z klas 1-3  i 4 opiekunów  mogło odwiedzić stolicę Wielkopolski, czyli Poznań w czasie wycieczki w dniu 7 grudnia 2022 r.

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy autokarem w podróż.  Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Palmiarni, gdzie przywitało  nas dwóch przewodników. Podzieleni na dwie grupy, podziwialiśmy prezentowane tam różne gatunki roślin i ryby w akwarium. W tej placówce dydaktyczno- wystawowej spędziliśmy ponad godzinę.

Spacer po zabytkach Poznania – stolicy naszego województwa -  zaczęliśmy od Starego Rynku, czyli głównego placu wypełnionego kolorowymi kamieniczkami. Pomimo utrudnień spowodowanych remontami, rynek poznański zachwycił nas największą atrakcją, czyli koziołkami na wieży ratuszowej i o godzinie 12.00 wysłuchaliśmy hejnał i obejrzeliśmy trykające się rogami koziołki Pyrka i Tyrka ubrane w stroje mikołajkowe. Odwiedziliśmy także Poznańską Farę – bazylikę kolegiacką Matki Bożej Nieustającej Pomocy.

Kolejnym punktem naszego zwiedzania była wizyta w Rogalowym Muzeum Poznania (to żywe centrum poznańskich tradycji i kultury, które mieści się w samym sercu Poznania - na Starym Rynku z widokiem na wieżę ratuszową z koziołkami. Uczestniczyliśmy w przygotowaniu Rogali Świętomarcińskich pomagając Rogalowemu Mistrzowi przy użyciu tradycyjnych narzędzi cukierniczych. Usłyszeliśmy legendy o powstaniu rogali, poznaliśmy gwarę poznańską. Wszystko działo się w swobodnej, pełnej humoru atmosferze.

Następnie przeszliśmy na kolejne zajęcia warsztatowe, gdzie tworzyliśmy widokówkę z Poznania. Tu mieliśmy okazję wykazać się naszą kreatywnością.

Trochę zmęczeni udaliśmy się na obiad do restauracji „Czerwona papryka”.

Po obiedzie zakupiliśmy pamiątki i wyruszyliśmy w drogę do szkoły, gdzie czekali na nas Rodzice.

Bardzo byśmy chcieli odbyć tak ciekawą, wspólną wyprawę. Niektórzy z nas odwiedzili Poznań z rodzicami, ale do tej pory tak mało o nim wiedzieli.